برش پلاسما چقدر تمیز است؟

۲ بازديد

آیا می توانید فولاد ضد زنگ را با دستگاه برش پلاسما برش دهید؟

کاملا. پلاسما یکی از موثرترین روش ها برای برش فولاد ضد زنگ در طیف وسیعی از ضخامت ها است. با این حال، نوع میز برش فولاد ضد زنگ و منبع پلاسما که استفاده می کنید تفاوت زیادی ایجاد می کند.

آیا پلاسما می تواند فولاد ضد زنگ رنگ شده را برش دهد؟

بر خلاف پلی اتیلن، هیچ محدودیتی برای برش فولاد ضد زنگ رنگ شده یا کثیف با پلاسما وجود ندارد، زیرا هیچ یک مانعی برای تکمیل مدار ایجاد نمی کند.

با این حال، هنگام برش رنگ شده یا بسیار کثیف، باید مطمئن شوید که یک اتصال زمین محکم روی قسمت تمیز قطعه کار تا حد امکان نزدیک به منطقه برش دارید.

برش روی فولاد ضد زنگ چقدر تمیز است؟

 

مطابق تصویر بالا، بین برش پلاسما CNC که از هوا در مقابل دستگاه برش پلاسما CNC با استفاده از سیستم مکانیزه پلاسما استفاده می کنند، تفاوت وجود دارد. برش برای هر دو سیستم تمیز است، اگرچه لبه ضد زنگ که با هوا بریده می شود بسیار خشن تر خواهد بود.

هر دو سیستم پلاسمای هوا و پلاسمای صنعتی نموداری را در اختیار شما قرار می دهند که نشان می دهد کدام فرآیندهای برش می توانند ضخامت خاصی را با تمیزترین برش ممکن برش دهند. در محدوده "بهترین کیفیت"، گاهی اوقات ممکن است مقدار کمی تفاله در اطراف گوشه های تیز پیدا شود، اما حذف آن نسبتاً ساده است.

اگر محدوده «بهترین کیفیت» را رها کنید، می‌توانید سریع‌تر برش دهید ، و این به قیمت ریزش بیشتر تمام می‌شود. توجه داشته باشید که جدا کردن مواد زائد از فولاد ضد زنگ سخت تر از زباله های فولاد نرم است. بر خلاف فولاد نرم مذاب، ضد زنگ مذاب سطح ویسکوزیته بالایی دارد، به این معنی که اگر مقدار زیادی تفاله رسوب کند، حذف آن دشوارتر از تفاله از فولاد نرم خواهد بود.

محبوب ترین ورق های فلزی کدامند

۲ بازديد

مواد محبوب ورق فلزی عبارتند از:

فولاد ضد زنگ

فولادهای ضد زنگ مورد استفاده در ساخت ورق فلزی هستند. ضد زنگ استاندارد می تواند غیر مغناطیسی باشد. هر یک از فولادهای سری 300 متداول ترین نوع فولاد ضد زنگ هستند. گرید 316 در بین گریدهای فولاد ضد زنگ مقاوم ترین در برابر خوردگی است و استحکام خود را در دماهای بالا حفظ می کند. گرید 304 بیشترین استفاده را دارد و در حالی که تا حدودی در برابر خوردگی مقاوم است، شکل پذیری و جوش پذیری خوبی را ارائه می دهد.

نوع استاندارد ضد زنگ مغناطیسی برای ساخت ورق فلزی سری 400 است. درجه 410 مقاومت کمتری در برابر خوردگی ارائه می دهد اما قابل عملیات حرارتی است. گرید 430 یک جایگزین ارزان قیمت برای سایر گزینه های فولاد ضد زنگ است و در کاربردهایی استفاده می شود که مقاومت در برابر خوردگی یک نیاز اصلی نیست. از آنجایی که این مواد به جای تغییر شکل پلاستیکی تمایل به الاستیک دارند، برای رسیدن به فرم نهایی باید بیش از حد خم شوند.

فولادهای فنر مانند به سرعت سخت می شوند و باید برای کاهش تنش در هنگام شکل گیری گرم شوند. نمرات شامل 301، 17-4، 1095 و 1075 است. فولاد ضد زنگ فنر مانند معمولاً به تجهیزات و فرآیندهای تخصصی نیاز دارد و برای رسیدن به فرم نهایی باید بیش از حد خم شود.

فولاد نورد سرد

فرآیند نورد سرد برای صاف کردن روکش فولاد نورد گرم و همچنین برای حفظ تحمل سخت‌تر هنگام شکل‌دهی استفاده می‌شود. در آلیاژهای 1008 و 1018 موجود است. این کار توسط دستگاه نورد ورق آهن صورت می گیرد.

 

فولاد پیش آبکاری شده

این ورق فلزی یا فولاد گالوانیزه گرم یا فولاد گالوانیزه است که گالوانیزه و سپس آنیل می شود.

 

آلومینیوم

آلومینیوم دارای طیف وسیعی از ویژگی ها در چندین درجه برای برآوردن نیازهای کاربردی است. گرید 1100 استحکام نسبتاً کمی را ارائه می دهد اما در برابر مواد شیمیایی و آب و هوا مقاوم است و قابل جوش و انعطاف پذیر است و امکان کشیدن عمیق را فراهم می کند. گرید 3003 قوی تر و شکل پذیرتر، قابل جوش، مقاوم در برابر خوردگی و مقرون به صرفه است. گرید 5052 به طور قابل توجهی قوی تر است در حالی که هنوز شکل پذیر، جوش پذیر و مقاوم در برابر خوردگی است. گرید 6061 یک آلیاژ ساختاری است که در برابر خوردگی مقاوم و قوی است، اما شکل پذیر نیست. این قابل جوش است، اگرچه در هنگام جوشکاری مقداری استحکام را از بین می برد.

 

مس/برنج

طراحان و مهندسانی که خواهان یک فلز "قرمز" هستند، معمولاً مس با زمین سخت الکترولیتی (ETP) را انتخاب می کنند، یا C110 یا C101. در موارد کمتر، از برنج کارتریج به عنوان جایگزین استفاده می شود.

 

خواص مس چیست؟

۵ بازديد

فلزات به دو نوع طبقه بندی می شوند. آنهایی که حاوی آهن هستند و به طور گسترده برای کاربردهای ساختمانی و صنعتی در مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان فلزات آهنی طبقه بندی می شوند، در حالی که آنهایی که حاوی آهن نیستند و اغلب به دلیل هدایت الکتریکی، مقاومت در برابر خوردگی و خواص ضد باکتریایی خود مورد بهره برداری قرار می گیرند، به عنوان فلزات غیر آهنی طبقه بندی می شوند. آهنی

دومی به دلایلی جدا از ویژگی های ذکر شده در بالا به عنوان رده بالا محسوب می شود. بیشتر فلزاتی که به آن طبقه تعلق دارند کاملاً دست نیافتنی یا به سختی به دست می آیند. سنگ معدن آنها یا در اعماق زمین فرو رفته یا به سادگی نادر است. علاوه بر این، صنایعی که از آنها استفاده می کنند نیز به یک براکت پیچیده تعلق دارند، از جمله الکترونیک، مخابرات و هوافضا.

در میان تمام فلزات غیر آهنی، مس مسلماً تأثیرگذارترین است. طلا و نقره ای وجود دارد که همه آنها را می شناسند، اما وقتی صحبت از قابلیت استفاده می شود، به مس نزدیک نمی شوند. این واقعیت که این فلز برای مدت طولانی تر از تمام جدول های زمانی تمام فلزات دیگر ترکیب شده است، گواه آن است. بشر بیش از ده هزار سال است که از مس استفاده می‌کند و دوران سلطنت آن به پایان نرسیده است. درک اینکه چرا با وجود ظهور بسیاری از فلزات غیرآهنی دیگر هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، دشوار نیست. این به خواص شگفت انگیز آن مربوط می شود.

خواص مس:

وابستگی ما به مس برای بسیاری از نیازهای روزانه ما ناشی از خواص فراوان آن است که به آن امکان می دهد به موادی تبدیل شود که در تولید کالاهای اساسی و تاسیسات با ارزش هستند. بسیاری از فلزات دیگر نیز وجود دارند که خواص مشابهی دارند، اما یا به این اندازه پایدار نیستند یا به مراتب کمتر فراوان هستند. بیایید نگاهی به برخی از خواصی بیندازیم که مس را به یک فلز عالی تبدیل می کند.

  • چکش خواری

    – مس را می توان بدون شکستن چکش کاری کرد یا به شکل صفحات یا صفحات نازک درآورد. در واقع، طیف گسترده‌ای از ضخامت‌هایی وجود دارد که می‌توان مس را در آن‌ها تولید کرد که توزیع‌کنندگان یک نمودار ضخامت ورق مس را کامل ساخته‌اند. هر گزینه را می توان برای عملکردهای بسیار خاص از آبکاری ماشین تا تزئین سطح استفاده کرد.

  • شکل پذیری

- مس را می توان به سیم های کوچک نیز کشید. اکثر کابل های برق مورد استفاده در ساختمان ها دارای هسته مسی هستند. برخلاف فلزات دیگری که در نوارها شکسته می شوند، مس حتی زمانی که به رشته هایی با قطرهای بسیار کوچک کشیده می شود، سخت باقی می ماند.

  • مقاومت در برابر خوردگی

- بسیاری از مصنوعات با قدمت چندین هزار سال از مس ساخته شده اند، که به ما سرنخی می دهد که این فلز چقدر می تواند دوام بیاورد. مس، مطمئناً مانند هر فلز دیگری خورده می شود. فقط موادی که می توانند آن را خورده کنند به اندازه موادی که فلزات دیگر را خورده می کنند رایج نیستند.

  • رسانایی الکتریکی

- فقط شکل پذیری مس نیست که آن را به ماده ای مورد علاقه برای ساخت هسته های سیم تبدیل می کند. مس همچنین به داشتن رسانایی الکتریکی برتر شناخته شده است. این فلز بعد از نقره، دومین فلز بسیار رسانا روی سیاره است.

  • ظرفیت حرارتی بالا

- مس می تواند در برابر دماهای بسیار بالا، از جمله گرمای تولید شده توسط ولتاژهای بالا، مقاومت کند، که دلیلی بر این است که آن ماده ایده آل برای ساخت سیم های برق است. در حالی که نقره رسانایی الکتریکی بالاتری دارد، بسیار سریع گرم می شود و خطر آتش سوزی ایجاد می کند.

  • خاصیت ضد میکروبی

    – بیشتر فلزات غیرآهنی این توانایی را دارند که یون هایی را آزاد کنند که به پروتئین های خاصی در میکروب ها آسیب می رساند و در این فرآیند آنها را از بین می برد. مس که پادشاه غیرآهنی است، می تواند تعداد زیادی از باکتری ها را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرد، به همین دلیل برای ساخت لوله ها و ظروف برای توزیع آب و فرآوری غذا ایده آل است.

 

  • کاربردهای ورق فلز مس

مس را می توان به اشکال مختلف تولید کرد اما به شکل ورق محبوبیت بیشتری دارد. از این گذشته، برنامه های زیادی وجود دارد که به ورق های مسی نیاز دارند. صرف نظر از ضخامت ورق مسی، همیشه کاربرد آن وجود خواهد داشت. این محصول فلزی به قدری محبوب است که هر زمان که نیاز پیدا کردید در شناسایی محل خرید ورق های مس مشکل دارید. در اینجا به برخی از کاربردهای ورق فلز مس اشاره می کنیم.

 

  • لوازم جوشکاری

    – قبل از جوشکاری قطعات محصول، هندسه آن ها باید با استفاده از یراق جوش ثابت شود تا از کیفیت محصول نهایی اطمینان حاصل شود. آلیاژهای مس برای چنین کاربردهایی ایده آل هستند. اگر در حال ساختن دستگاه جوشکاری خود هستید و می‌پرسید که ضخامت ورق مسی من چقدر باید باشد؟ راهنماهای آنلاین وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید.

  • تسمه های زمینی

    - هر سیستم یا ماشینی که با برق کار می کند باید دارای تسمه زمین برای محافظت از اجزای ضروری و افراد در برابر تخلیه الکترواستاتیک (ESD) باشد.

  • اتصالات لوله کشی

    - مس به دلیل مقاوم بودن در برابر خوردگی، یک ماده ایده آل برای چشمک زدن است. حتی برای سقف سازی عالی است، اما از آنجایی که مس گران است، بسیاری از مردم آن را کاربردی نمی دانند.

  • انتقال نیرو

    – اکثر چرخ دنده ها، شیارها، قرقره های تسمه و بوشینگ های مورد استفاده در سیستم های انتقال نیرو از فلزات بادوام و مقاوم در برابر سایش ساخته شده اند. بسیاری از آلیاژهای مس با معیارها مطابقت دارند.

  • مبدل حرارتی

    - اکثر اجزای مبدل های حرارتی به دلیل ظرفیت حرارتی بالای مس از مس یا آلیاژهای آن ساخته شده اند.
منبع مطلب:
https://pouyaboresh.com/%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%85%d8%b3-%d9%88-%d8%a2%d9%84%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c%d9%88%d9%85/

طراحی سازه های فولادی – انواع، تفاوت های ظریف، مزایا

۴ بازديد

هنگامی که صحبت از انواع ساختمان می شود، انتخاب مطمئن ترین نوع از قبل انتخاب واضحی است. به این ترتیب، سازه فولادی همان نوع ساختمانی است که شما به دنبال آن هستید، که عملکرد بهتری نسبت به هر نوع سازه ممکن دیگری دارد - بتن، چوب و غیره.

فولاد خود آلیاژی از دو نوع ماده – کربن و آهن است. فولاد همچنین می‌تواند با افزودن تعدادی مواد اضافی در درصدهای کم، اعم از گوگرد، کروم، نیکل، فسفر، منگنز و غیره، دارای خواص ویژه‌ای باشد. این امکان تولید انواع مختلف فولاد را فراهم می‌کند. مثلا:

افزودن مس خواص مقاومت در برابر خوردگی فولاد را بهتر می کند.

استحکام تسلیم و استحکام کششی بالاتری را می توان با افزودن منگنز و کربن به دست آورد، اگرچه دو جنبه منفی نیز وجود دارد - نتیجه نهایی سخت تر است و شکل پذیری کمتری دارد (قابلیت گسترش فلز با کشیدن بدون شکستگی).

هم مقاومت در برابر خوردگی و هم مقاومت در برابر دمای بالا را می توان با افزودن نیکل و کروم تقویت کرد.

استحکام خستگی و توانایی جوش را می توان با افزودن گوگرد و فسفر به مخلوط بهبود بخشید.

بنا به ماهیت خود، سازه فولادی سازه‌ای است که از اجزای متعددی که به یکدیگر متصل شده‌اند – که هر جزء از فولاد سازه‌ای ایجاد می‌شود، ساخته شده است. از سوی دیگر، فولاد سازه‌ای، یک مصالح ساختمانی مبتنی بر فولاد است که در شکل و ترکیب خاصی برای مطابقت با مشخصات لازم ساخته می‌شود. این ماده توسط دستگاه هایی صنعتی به نام دستگاه خم کن پروفیل و قوطی میتواند به اشکال مختلف دربیاید که برای سازه های جدید و مدرن بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

مجموعه گسترده ای از مقاطع مختلف فولادی وجود دارد که می توانند به عنوان بخشی از یک سازه فولادی با اشکال، اندازه ها و موارد دیگر استفاده شوند. برخی از اشکال رایج‌تر که به عنوان مصالح سازه‌های فولادی استفاده می‌شوند عبارتند از:

زاویه - مقطعی به شکل حرف "L"

ورق - یک قطعه فلزی نازک و مسطح، معمولاً 6 میلی متر ضخامت یا کمتر

صفحه - نوع ضخیم‌تر ورق، ضخیم‌تر از یک چهارم اینچ

HSS/SHS - بخش ساختاری توخالی یا بخش توخالی ساختاری، شکلی است که شامل بخش های دایره ای، مستطیلی، بیضی و مربعی است.

I-beam - مقطعی به شکل حرف "I"؛ یک اصطلاح گسترده که شامل انواع مختلفی از انواع تیرها بسته به کشور است:

در اروپا - طیف گسترده ای از بخش ها، مانند HL، IPE، HD، HE، و غیره

در ایالات متحده - بخش های H، شکل های W و غیره.

در بریتانیا - عمدتا UCها و UBها (ستونهای جهانی و پرتوهای جهانی)

کانال سازه - مقطع C / تیرهای C

میله - یک قطعه فولادی بلند و نسبتاً نازک

شکل Z - نیمی از فلنج در جهات مختلف، با خونسردی خود بسیار شبیه حرف Z است.

سه راهی - مقطعی به شکل حرف "T"

پروفیل ریل – نوعی از تیرآهن I که ماهیت آن نامتقارن است، شامل حداقل چهار تغییر مختلف است:

ریل ویگنول

ریل شیاردار

ریل راه آهن

ریل تی فلنج دار

در حالی که برخی از این تغییرات با جوشکاری صفحات خمیده یا مسطح به یکدیگر ایجاد می‌شوند، اکثر نمونه‌های بالا با نورد سرد یا گرم ایجاد می‌شوند - رد کردن ذخایر فلزی از جفت رول‌ها برای کاهش ضخامت آنها.

 

معرفی دستگاه برش لیزری

۵ بازديد

برش لیزری چیست؟

برش لیزری یک فرآیند برش CNC است که در آن از لیزر پرقدرت برای برش مواد استفاده می شود.

در این فرآیند، یک پرتو نور با چگالی بالا با تحریک مواد لیزری با تخلیه الکتریکی، در یک ظرف محصور ایجاد می‌شود. اپتیک برای متمرکز کردن پرتو لیزر ایجاد شده بر روی قطعه کار استفاده می شود و به طور موثر آن را با ذوب، تبخیر یا سوزاندن از طریق آن برش می دهد. حرکت پرتو لیزر با استفاده از فناوری CNC کنترل می شود.

مواد برش لیزری:

برش لیزری را می توان برای برش انواع مواد مانند کاغذ، چوب، فلز، سنگ و بسیاری دیگر استفاده کرد، اما به طور گسترده ای در حذف مواد برای ساخت ورق فلزی موادی مانند:

  • آلومینیوم
  • فولاد
  • فولاد ضد زنگ
  • مس و سایر فلزات

به طور کلی، برش های لیزری برای برش ورق فلزی نسبتاً نازک با حداکثر ضخامت 15 میلی متر برای آلومینیوم و 6 میلی متر برای فولاد عالی هستند. آنها معمولاً تحمل 0.2 تا 0.1 میلی متر دارند.

برنامه نویسی اجزاء بر روی یک برش لیزری CNC

اطلاعات مربوط به یک طرح ممکن است از یک فرمت فایل دو بعدی مانند فایل های DXF یا DWG یا از یک فایل سه بعدی مانند یک فایل STEP، فایل SAT و غیره تفسیر شود. سپس این اطلاعات برای ایجاد شکل مسطح استفاده می شود و اندازه برش را مشخص میکند. هر گونه خمش یا هر چیزی که ممکن است بر مولفه نهایی تأثیر بگذارد. بسته‌های نرم‌افزاری همچنین می‌توانند برای ایجاد کارآمدترین طرح‌بندی اجزا از یک اندازه ورق معین استفاده شوند. این می تواند یک اندازه ورق استاندارد مانند 2M x 1M، 2.5M x 1.25M و 1.5M x 3.0Mباشد. این فرآیند به نام CNC تودرتو شناخته می شود. بسته‌های نرم‌افزاری مانند این فرآیند را برای دستیابی به حداکثر بازده از یک صفحه فلزی منفرد، یا حتی اندازه‌های انتخابی ورق‌ها و همچنین تودرتو کردن قطعات مختلف درون ورق‌ها، اماده سازی کنند.

چرا از برش لیزری CNC استفاده کنیم؟

ویژگی های برش لیزری CNC:

  1. زمان پردازش و تولید سریعتر.
  2. حداقل تاب خوردگی.
  3. دقت بیشتر در مقایسه با برش شعله یا پلاسما.
  4. قطعات بیشتر در هر ورق ماده به دلیل قطر برش کوچک پرتو لیزر (کرف).
  5. برای مواد اشیا عالی است، اما مواد ضخیم تر و متراکم تر ممکن است با جایگزینی لنز کولیمینگ به منظور تغییر نقطه کانونی لیزر بریده شوند.

برش لیزری CNC نسبت به روش های برش شعله، پلاسما و واترجت مزایای زیادی دارد. از آنجایی که کاربرد گرمای لیزر به شدت متمرکز است، به نیروی کمتری نیاز دارد و منطقه متاثر از حرارت مواد (HAZ) کاهش می‌یابد. بسیاری از دستگاه های برش لیزر صنعتی پیشرفته تا 10 میکرومتر دقت دارند و تکرارپذیری 5 میکرومتر دارند. لیزرهای CNC می توانند طیف گسترده ای از مواد را با قیمت مناسب برش داده و حکاکی کنند، حتی مواد غیرفلزی که معمولاً با فرآیندهای شعله یا پلاسما قابل برش نیستند.

منبع مطلب:

https://pouyaboresh.com/laser-metal-cutting-machine/

دستگاه cnc چیست؟

۱۰ بازديد

در سال 1946، کلمه "کامپیوتر" به معنای ماشین محاسباتی با کارت پانچ بود. اگرچه شرکت پارسونز قبلاً فقط یک پروانه ساخته بود، جان پارسونز هلیکوپتر سیکورسکی را متقاعد کرد که می‌تواند الگوهای بسیار دقیقی برای مونتاژ و ساخت پروانه تولید کند. او در نهایت یک روش کامپیوتری با کارت پانچ برای محاسبه امتیازات روی تیغه روتور هلیکوپتر اختراع کرد. سپس او از اپراتورها خواست که چرخ ها را به آن نقاط در یک ماشین فرز سینسیناتی بچرخانند. او یک مسابقه برای نام این فرآیند جدید برگزار کرد و 50 دلار به فردی که "کنترل عددی" یا NC را ابداع کرد، داد.

What is a CNC Machine

ماشین‌های CNC تقریباً برای هر صنعت در سرتاسر جهان قطعات می‌سازند. آنها از پلاستیک، فلز، آلومینیوم، چوب و بسیاری از مواد سخت دیگر چیزهایی ایجاد می کنند. کلمه CNC مخفف Computer Numerical Control است، اما امروزه همه آن را CNC می نامند. بنابراین، چگونه یک دستگاه CNC را تعریف می کنید؟ تمام ماشین های کنترل حرکت خودکار دارای سه جزء اصلی هستند - یک عملکرد فرمان، یک سیستم درایو/حرکت و سیستم بازخورد. ماشینکاری CNC فرآیند استفاده از ماشین ابزار کامپیوتری برای تولید بخشی از مواد جامد به شکلی متفاوت است.

نحوه استفاده از دستگاه برش CNC :

ماشین‌کاران CNC باید در برنامه‌نویسی و فلزکاری مهارت کسب کنند تا از قدرت یک دستگاه CNC استفاده کامل کنند. مدارس فنی بازرگانی و برنامه‌های کارآموزی اغلب دانش‌آموزان را با ماشین‌های تراش دستی شروع می‌کنند تا درک کنند که چگونه فلز را برش می‌دهند. ماشینکار باید بتواند هر سه بعد را تصور کند. امروزه نرم افزار ساخت قطعات پیچیده را آسان تر از همیشه می کند، زیرا شکل قطعه را می توان به صورت مجازی ترسیم کرد و سپس مسیرهای ابزار را توسط نرم افزار برای ساخت آن قطعات پیشنهاد کرد.

نوع نرم افزاری که معمولاً در فرآیند ماشینکاری CNC استفاده می شود چیست؟
طراحی به کمک کامپیوتر (CAD):
نرم افزار CAD نقطه شروع برای اکثر پروژه های CNC است. بسته های نرم افزاری مختلف CAD بسیار زیادی وجود دارد، اما همه آنها برای ایجاد طرح ها استفاده می شوند. برنامه های معروف CAD عبارتند از AutoCAD، SolidWorks و Rhino3D. راه‌حل‌های CAD مبتنی بر ابر نیز وجود دارد، و برخی از آنها توانایی‌های CAM را ارائه می‌دهند یا بهتر از بقیه با نرم‌افزار CAM ادغام می‌شوند.

 برای خرید دستگاه برش cnc کلیک کنید