دستگاه cnc چیست؟

۱۰ بازديد

در سال 1946، کلمه "کامپیوتر" به معنای ماشین محاسباتی با کارت پانچ بود. اگرچه شرکت پارسونز قبلاً فقط یک پروانه ساخته بود، جان پارسونز هلیکوپتر سیکورسکی را متقاعد کرد که می‌تواند الگوهای بسیار دقیقی برای مونتاژ و ساخت پروانه تولید کند. او در نهایت یک روش کامپیوتری با کارت پانچ برای محاسبه امتیازات روی تیغه روتور هلیکوپتر اختراع کرد. سپس او از اپراتورها خواست که چرخ ها را به آن نقاط در یک ماشین فرز سینسیناتی بچرخانند. او یک مسابقه برای نام این فرآیند جدید برگزار کرد و 50 دلار به فردی که "کنترل عددی" یا NC را ابداع کرد، داد.

What is a CNC Machine

ماشین‌های CNC تقریباً برای هر صنعت در سرتاسر جهان قطعات می‌سازند. آنها از پلاستیک، فلز، آلومینیوم، چوب و بسیاری از مواد سخت دیگر چیزهایی ایجاد می کنند. کلمه CNC مخفف Computer Numerical Control است، اما امروزه همه آن را CNC می نامند. بنابراین، چگونه یک دستگاه CNC را تعریف می کنید؟ تمام ماشین های کنترل حرکت خودکار دارای سه جزء اصلی هستند - یک عملکرد فرمان، یک سیستم درایو/حرکت و سیستم بازخورد. ماشینکاری CNC فرآیند استفاده از ماشین ابزار کامپیوتری برای تولید بخشی از مواد جامد به شکلی متفاوت است.

نحوه استفاده از دستگاه برش CNC :

ماشین‌کاران CNC باید در برنامه‌نویسی و فلزکاری مهارت کسب کنند تا از قدرت یک دستگاه CNC استفاده کامل کنند. مدارس فنی بازرگانی و برنامه‌های کارآموزی اغلب دانش‌آموزان را با ماشین‌های تراش دستی شروع می‌کنند تا درک کنند که چگونه فلز را برش می‌دهند. ماشینکار باید بتواند هر سه بعد را تصور کند. امروزه نرم افزار ساخت قطعات پیچیده را آسان تر از همیشه می کند، زیرا شکل قطعه را می توان به صورت مجازی ترسیم کرد و سپس مسیرهای ابزار را توسط نرم افزار برای ساخت آن قطعات پیشنهاد کرد.

نوع نرم افزاری که معمولاً در فرآیند ماشینکاری CNC استفاده می شود چیست؟
طراحی به کمک کامپیوتر (CAD):
نرم افزار CAD نقطه شروع برای اکثر پروژه های CNC است. بسته های نرم افزاری مختلف CAD بسیار زیادی وجود دارد، اما همه آنها برای ایجاد طرح ها استفاده می شوند. برنامه های معروف CAD عبارتند از AutoCAD، SolidWorks و Rhino3D. راه‌حل‌های CAD مبتنی بر ابر نیز وجود دارد، و برخی از آنها توانایی‌های CAM را ارائه می‌دهند یا بهتر از بقیه با نرم‌افزار CAM ادغام می‌شوند.

 برای خرید دستگاه برش cnc کلیک کنید