برش پلاسما چقدر تمیز است؟

۳ بازديد

آیا می توانید فولاد ضد زنگ را با دستگاه برش پلاسما برش دهید؟

کاملا. پلاسما یکی از موثرترین روش ها برای برش فولاد ضد زنگ در طیف وسیعی از ضخامت ها است. با این حال، نوع میز برش فولاد ضد زنگ و منبع پلاسما که استفاده می کنید تفاوت زیادی ایجاد می کند.

آیا پلاسما می تواند فولاد ضد زنگ رنگ شده را برش دهد؟

بر خلاف پلی اتیلن، هیچ محدودیتی برای برش فولاد ضد زنگ رنگ شده یا کثیف با پلاسما وجود ندارد، زیرا هیچ یک مانعی برای تکمیل مدار ایجاد نمی کند.

با این حال، هنگام برش رنگ شده یا بسیار کثیف، باید مطمئن شوید که یک اتصال زمین محکم روی قسمت تمیز قطعه کار تا حد امکان نزدیک به منطقه برش دارید.

برش روی فولاد ضد زنگ چقدر تمیز است؟

 

مطابق تصویر بالا، بین برش پلاسما CNC که از هوا در مقابل دستگاه برش پلاسما CNC با استفاده از سیستم مکانیزه پلاسما استفاده می کنند، تفاوت وجود دارد. برش برای هر دو سیستم تمیز است، اگرچه لبه ضد زنگ که با هوا بریده می شود بسیار خشن تر خواهد بود.

هر دو سیستم پلاسمای هوا و پلاسمای صنعتی نموداری را در اختیار شما قرار می دهند که نشان می دهد کدام فرآیندهای برش می توانند ضخامت خاصی را با تمیزترین برش ممکن برش دهند. در محدوده "بهترین کیفیت"، گاهی اوقات ممکن است مقدار کمی تفاله در اطراف گوشه های تیز پیدا شود، اما حذف آن نسبتاً ساده است.

اگر محدوده «بهترین کیفیت» را رها کنید، می‌توانید سریع‌تر برش دهید ، و این به قیمت ریزش بیشتر تمام می‌شود. توجه داشته باشید که جدا کردن مواد زائد از فولاد ضد زنگ سخت تر از زباله های فولاد نرم است. بر خلاف فولاد نرم مذاب، ضد زنگ مذاب سطح ویسکوزیته بالایی دارد، به این معنی که اگر مقدار زیادی تفاله رسوب کند، حذف آن دشوارتر از تفاله از فولاد نرم خواهد بود.

محبوب ترین ورق های فلزی کدامند

۲ بازديد

مواد محبوب ورق فلزی عبارتند از:

فولاد ضد زنگ

فولادهای ضد زنگ مورد استفاده در ساخت ورق فلزی هستند. ضد زنگ استاندارد می تواند غیر مغناطیسی باشد. هر یک از فولادهای سری 300 متداول ترین نوع فولاد ضد زنگ هستند. گرید 316 در بین گریدهای فولاد ضد زنگ مقاوم ترین در برابر خوردگی است و استحکام خود را در دماهای بالا حفظ می کند. گرید 304 بیشترین استفاده را دارد و در حالی که تا حدودی در برابر خوردگی مقاوم است، شکل پذیری و جوش پذیری خوبی را ارائه می دهد.

نوع استاندارد ضد زنگ مغناطیسی برای ساخت ورق فلزی سری 400 است. درجه 410 مقاومت کمتری در برابر خوردگی ارائه می دهد اما قابل عملیات حرارتی است. گرید 430 یک جایگزین ارزان قیمت برای سایر گزینه های فولاد ضد زنگ است و در کاربردهایی استفاده می شود که مقاومت در برابر خوردگی یک نیاز اصلی نیست. از آنجایی که این مواد به جای تغییر شکل پلاستیکی تمایل به الاستیک دارند، برای رسیدن به فرم نهایی باید بیش از حد خم شوند.

فولادهای فنر مانند به سرعت سخت می شوند و باید برای کاهش تنش در هنگام شکل گیری گرم شوند. نمرات شامل 301، 17-4، 1095 و 1075 است. فولاد ضد زنگ فنر مانند معمولاً به تجهیزات و فرآیندهای تخصصی نیاز دارد و برای رسیدن به فرم نهایی باید بیش از حد خم شود.

فولاد نورد سرد

فرآیند نورد سرد برای صاف کردن روکش فولاد نورد گرم و همچنین برای حفظ تحمل سخت‌تر هنگام شکل‌دهی استفاده می‌شود. در آلیاژهای 1008 و 1018 موجود است. این کار توسط دستگاه نورد ورق آهن صورت می گیرد.

 

فولاد پیش آبکاری شده

این ورق فلزی یا فولاد گالوانیزه گرم یا فولاد گالوانیزه است که گالوانیزه و سپس آنیل می شود.

 

آلومینیوم

آلومینیوم دارای طیف وسیعی از ویژگی ها در چندین درجه برای برآوردن نیازهای کاربردی است. گرید 1100 استحکام نسبتاً کمی را ارائه می دهد اما در برابر مواد شیمیایی و آب و هوا مقاوم است و قابل جوش و انعطاف پذیر است و امکان کشیدن عمیق را فراهم می کند. گرید 3003 قوی تر و شکل پذیرتر، قابل جوش، مقاوم در برابر خوردگی و مقرون به صرفه است. گرید 5052 به طور قابل توجهی قوی تر است در حالی که هنوز شکل پذیر، جوش پذیر و مقاوم در برابر خوردگی است. گرید 6061 یک آلیاژ ساختاری است که در برابر خوردگی مقاوم و قوی است، اما شکل پذیر نیست. این قابل جوش است، اگرچه در هنگام جوشکاری مقداری استحکام را از بین می برد.

 

مس/برنج

طراحان و مهندسانی که خواهان یک فلز "قرمز" هستند، معمولاً مس با زمین سخت الکترولیتی (ETP) را انتخاب می کنند، یا C110 یا C101. در موارد کمتر، از برنج کارتریج به عنوان جایگزین استفاده می شود.